Throw Team-Mate (TTM)

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Ivan
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Throw Team-Mate (TTM)

Beitrag von Ivan » Di 25. Okt 2016, 12:57

Hi Paddy,

ich lag bei dem TTM doch nicht falsch mit dem MW von 2 bzw. 3 für einen Short pass. Die folgende Clarifcation habe ich auch auf den NAF Seiten gefunden, oder habe ich dich nur falsch verstanden?
This is a combination of the skills “Throw Team-Mate” and “Right Stuff”. The process for throwing a Team-Mate is as follows:

1. Declare the Pass action. Note that you cannot Pass the ball and TTM in the same turn, and if you fail Bonehead/Really Stupid you lose your pass action.
2. Roll Bonehead/RS/Take Root.
3. Move next to a player with Right Stuff
4. Declare where you will throw to. This can be 6 squares forward and 3 to the side for a Short Pass. You may throw directly at a player.
5. Roll for Always Hungry if using a Troll.
6. Roll not to Fumble. For a quick pass or short pass with strong arm/accurate this is 2+, for a short pass it is 3+. Disturbing presence, very sunny and tackle zones make these rolls harder.
7. If you Fumble, roll to land.
8. If you do not Fumble, scatter the landing square 3 times. TTM cannot be accurate.
9. If you land in an empty square, make a landing roll.
10. If you land on a player, that player is Knocked Down, and the thrown player is scattered once and then Place Prone and must roll for armour/injury, but this is not a turnover unless the player that was landed on was on your own side (or the thrown player was holding the ball)!

NB Agility is not mentioned at all in the above! It is irrelevant to Throwing a Team Mate, unless you are the player being thrown, of course…
http://www.thenaf.net/blood-bowl/rules/ ... ations/#10
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Olli
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Re: Throw Team-Mate (TTM)

Beitrag von Olli » Di 25. Okt 2016, 14:17

Müsste passen. Bei TTM geht man ja von einem ungenauen Pass aus. Es geht nur darum, den Fumble zu verhindern, also keine 1 vor oder nach dem Modifikator zu würfeln. Die Agility ist im Grunde egal, da man eh keinen genauen Pass schaffen kann/muss.

Quick Pass: 2+ -1(TTM) +1(Quick) > 1

Short Pass mit Strong Arm: 2+ -1(TTM) +-0(Short) +1(SA) > 1

Short Pass: 3+ -1(TTM) +-0(Short) > 1
Avoid Claw > Play AV 7

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Ivan
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Re: Throw Team-Mate (TTM)

Beitrag von Ivan » Di 25. Okt 2016, 14:31

Ich habe meinen Fehler nun auch selbst gefunden... peinlich, peinlich...
For a quick pass or short pass with strong arm/accurate this is 2+
Aus irgendeinem Grund habe ich den fett markierten Teil einfach übersehen und bei einem Short Pass immer auf die 3+ gewürfelt, trotz der Strong Arm Fertigkeit.
Danke euch beiden ^^
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Arioso
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Re: Throw Team-Mate (TTM)

Beitrag von Arioso » Mo 14. Nov 2016, 16:53

einfach merken - der baum schmeisst immer auf die 2+ alles andere (troll/oger etc.) auf die 3+
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http://www.dbbc-ev.de

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